miercuri, 12 martie 2008

Ziarul - "Jumatate de interpretare" 13.02.2007

In seara asta, inainte sa mergi la culcare, am sa iti spun o poveste.
Este despre o dimineata cand rasaritul era colorat in nuante pastel, si cerul, predominant roz-auriu, arunca reflexe luminoase in jur. Nu se mai distingeau casele de pe alee, cu urmele lor de igrasie si cu acele crapaturi obscene in tencuiala. Lumea intreaga, scaldata in dimineata de - ce anotimp sa fi fost ? - se pierduse sub picioarele tale. Aleea pavata, pe care calcai cu pasi apasati, reflecta tacuta soarele. As fi vrut sa spun ca aratai ca o umbra si contrastai cu dimineata aceea, insa si chipul aparea cumva luminat de o expresie calma. Ti-ai scos o tigara fara sa ma vezi, cu acelasi gest pe care il ai de obicei, si ai aprins-o.
In dimineata aceea care nu a existat, "tu" era o notiune abstracta, si "eu" la fel. Eu cu totul eram abstracta si desigur, o notiune. Si in acea conversatie care nu a avut loc, am pus in discutie jumatatile.
Cu jumatate de glas, ai rostit intrebari. Cu jumatate de gura, ti-am raspuns.
- Ce simti ? ( ce jumatate de intrebare ! si desigur, am raspuns, pe jumatate uimita )
- ...
- Hai, spune. Incearca sa spui. Ceva. Orice. ( ai zambit pe jumatate )
- Ce simt ? ( ti-am raspuns cu acelasi zambet pe jumatate. ai gesticulat afirmativ numai pe jumatate convins ca asta vroiai sa spui )
- Jumatate. ( am continuat eu cu numai jumatate de sens )
- Si ce te impiedica sa fii un intreg ? ( erai pe jumatate sever, eu imi pastram jumatatea de nedumerire )
- ... ( era pe jumatate tacere, se auzea ceva nedeslusit in aer, insa cu siguranta nu era vocea mea )
- Pleaca. Ai tot ce iti trebuie sa fii intreaga.
Acum iti spun "noapte buna" si te las sa te gandesti la discutia asta pe care nu am purtat-o niciodata, intre un "tu" care acum a devenit "eu" si intre un "eu" despre care nu pot preciza nimic pentru ca se creeaza cu fiecare traire.
Orice lucru cu o insusire pe o jumatate are insusirea complementara pe cealalta jumatate.
Si jumatatile sunt intregi.
Notiunile masurabile nu pot fi asociate lui "eu".

Niciun comentariu: