miercuri, 12 martie 2008

Ziarul - "Interferenta" 25.02.2008

Mi se pare ca scriu un fel de scrisori neadresate, spre a fi citite deschis de oameni prea putin interesati de ele, pentru ca destinatarii initiali au amutit candva.


Nu mai stiu acum daca maturizarea presupune cladirea unor principii sau daramarea unor credinte. Cert este ca Dumnezeu nu mai are in sufletul meu aceeasi forma ca atunci cand eram mica si imaginea lui severa de prin icoane imi parea doar ceva impersonal ca o carte de joc. Totul era un joc atunci, nimic cu adevarat dureros sau serios. Probabil ca acesta este avantajul jocului : nefiind real nu doare. Mereu am jucat cel mai bine jocurile sociale in care credeam ca nu am ce pierde, atunci cand miza mi se parea intangibila si stiam ca nu imi apartine ca sa o risc intr-un joc. Cand ai ce pierde jocul e mai greu si joci mai prost. Esti adult, acumulezi, te atasezi. Risti. Ti-e frica. Cred ca nu iti poate fi frica niciodata, daca nimic nu mai valoreaza suficient pentru tine incat sa crezi ca il poti pierde. Si totusi reusim sa traim in frica mereu. Nu pentru ca pierderile noastre ar fi atat de mari, ci pentru ca vrem sa le vedem ca fiind dureroase. Falsele idealuri ( caci sunt tangibile ) materiale, o multime de notiuni complexe si abstracte cum ar fi admiratia, renumele si pozitia sociala, tot ceea ce am cladit pentru a da nume frustrarilor noastre, nu genereaza decat gelozii de moment care devin nule in fata unui eveniment afectiv important. Luptam, e o forfota si un vacarm imens in afara noastra si in noi si alergam fara sa stim unde zi de zi. Pentru ca jocul inainteaza si noi nu trebuie sa pierdem nimic. Poate ca nu mai stiu nici eu exact ce este valoros pentru un om, pentru ca nu as putea numi acum altceva mai important decat Sinele insotit de liniste si de intelegere ( cumul de cunoastere si toleranta care rezulta in dobandirea intelepciunii de a putea iubi neconditionat ). "Dragostea" e doar in concept vandabil din filme si din carti cu femei si cu barbati care transforma tragicul in arta.

Niciun comentariu: