marți, 18 martie 2008

Ziarul - "Drumul parte a imaginii destinatiei" 15.03.2008

Am constatat ca ceea ce scriu, in general, aici, are mai mult o valoare sentimentala, si aceea temporara. Am facut un fel de arhiva online, denumita simplu blog, insa unde articolele nu vor fi niciodata publicate in acelasi timp cu Ziarul. ( www.distortinglens.blogspot.com ). Am avut indoieli daca sa il fac, am indoieli acum daca sa il pastrez. Insa deocamdata e deschis cititorilor. Am constatat citind din urma ca uneori nici macar eu nu am rabdare cu mine insami din trecut, nu ma mai inteleg pentru ca trairile acelea au trecut si au lasat in urma lor principii mutilate sau imbunatatite ca si conceptie.



M-am intrebat deseori de ce scriu, de ce ma incapatanez. Si un raspuns clar nu am gasit. Banuiesc ca este o combinatie de narcisism - care ma face sa consider ca am dreptul de a cere atentie pentru toate ineptiile pe care le gandesc - incercare de a arata lumea prin ochii mei - de unde si ideea de "distorting lens" - si tentativa de a ma imprima in sufletele celor care citesc.
Astazi am umblat cu mama prin librarii si am dat peste o carte care se numea "Cartea cartilor uitate", parca. Pe coperta din spate era realizat un rezumat al povestilor unor manuscrise pierdute. Unele abuziv si altele voluntar. E o problema de identitate, scrisul asta, pentru mine. Ma defineste, cumva, ca si cand ar exista o panza pe care o mazgalesc tinand mereu palma cealalta in acelasi loc. Va ramane o pata alba, o silueta a mea acolo, fara sa imi fi facut cu adevarat portretul. Mi se pare un act echivalent cu o crima sa distrugi un manuscris valoros si unic - distrugi vocea autorului. Ma intreb ce trebuie sa simti atunci cand iti distrugi singur ramasitele acestea de ganduri. Singura varianta, in afara de "dezamagire" este cea de negare a valorilor pastrate acolo. Ceea ce inseamna sa negi drumul parcurs pana la forma din prezent a personalitatii tale.
Probabil de asta nu am sters pana acum blog-ul arhiva. Drumul este o parte a personalitatii tale. Drumul este o parte a imaginii destinatiei.


"Stop chasing shadows, just enjoy the ride"

Niciun comentariu: